Jumpersknee

De symptomen bij jumpersknee

Jumpersknee, oftewel een springersknie, is een vervelende irritatie net onder je knieschijf. Zoals de naam al doet vermoeden, heb je met een jumpersknee vaak pijn tijdens het springen en weer landen, maar ook sprinten, traplopen en autorijden kunnen de klachten erger maken. Daarnaast kun je, met name in de ochtend, stijfheid van je knie voelen. Vaak ontstaan de klachten langzaam en worden ze geleidelijk erger.

Pijn verminderen bij jumpersknee

Je kunt de pijn van een jumpersknee verminderen door de knie minder te belasten. Even iets rustiger aan doen dus. Daarnaast is het advies om je fysiotherapeutisch te laten behandelen. Door middel van deep-tissue massage zal de trekkracht op de geïrriteerde plek verminderen en kan het weefsel ontspannen waardoor het zal herstellen.

Herstellen van jumpersknee

Om te herstellen van een jumpersknee zal de fysiotherapeut beginnen met een uitgebreid lichamelijk onderzoek. Soms is het ook nodig om een echo van je knie te maken om de juiste diagnose te stellen. De fysiotherapeut kijkt naar de klacht en naar de oorzaak en maakt op basis daarvan een behandelplan op maat voor je. Behalve de deep-tissue massage zul je een opbouwend oefenprogramma met de fysiotherapeut gaan volgen om de knie te trainen.  Daarna zal je, op basis van je sportspecifieke wensen, aan een persoonlijk trainingsprogramma gaan werken om op een gezonde en gecontroleerde manier je knie te kunnen belasten.

Zoek, vind en waardeer zorgaanbieders op ZorgkaartNederland.nlBast, H.J.T. is gewaardeerd op ZorgkaartNederland. Bekijk alle waarderingen of plaats een waardering