Vage hoofdpijnklachten

De symptomen van vage hoofdpijnklachten

Je kunt hoofdpijnklachten hebben die vaag zijn en waarvan je twijfelt of ze erg genoeg zijn om er iets aan te laten doen of waarvan je denkt dat er niets aan te doen is of, sterker nog, de arts zegt dat je er mee moet leren leven. Veel van de vage hoofdpijnklachten kunnen door de fysiotherapeut nader geduid of zelfs behandeld worden. Heel veel hoofdpijnklachten rond de slapen, het voorhoofd en de nek komen namelijk voort uit kaak- of nekproblemen die wel degelijk op te lossen zijn. Het is ook mogelijk dat je slaaphouding of je houding overdag de veroorzaker is van je klachten. Of mogelijk heb je eerder een trauma gehad, bijvoorbeeld een val op je hoofd of een klap op je kaak. Zelfs als dit trauma al jaren geleden is geweest, is het mogelijk hier met fysiotherapie iets aan te doen. Zeker als deze klachten een aantal keren per week aanwezig zijn is het fijn als de fysiotherapeut je daarmee helpt.

Pijn van vage hoofdpijnklachten verminderen

De fysiotherapeut doet eerst een degelijk onderzoek om achter de oorzaak van je hoofdpijnklachten te komen. Als deze bekend is dan kan het zijn dat je moet je leren je kaken beter te ontspannen, of is het mogelijk dat je de hoofdpijn kan verminderen door correctie van je houding of moet de manueel therapeut er aan te pas komen om de beweeglijkheid van je nek te verbeteren.

Herstellen van vage hoofdpijnklachten

Ook al zijn je hoofdpijnklachten nóg zo vaag, het is altijd zinvol de fysiotherapeut te raadplegen voor een gedegen onderzoek. Als de oorzaak daarna bekend is dan zal er gekeken worden bij welke fysiotherapeut je het best terecht kunt om je klachten aan te pakken. De kans is groot dat je niet de rest van je leven met deze vage klachten hoeft rond te lopen!

Zoek, vind en waardeer zorgaanbieders op ZorgkaartNederland.nlBovenkerk, M. is gewaardeerd op ZorgkaartNederland. Bekijk alle waarderingen of plaats een waardering