EPTE

EPTE

Heb je al lange tijd last van een pijnlijke achillespees? Of gaat de pijn in de peesplaat onder je voet maar niet weg? Of heb je een pijnlijke tenniselleboog die maar niet wil genezen? Heb je al meerdere behandelingen geprobeerd, maar hielp niets en wil je nu eindelijk wel eens van deze vervelende peesklachten af? Dan is EPTE wellicht wat voor jou.

Hoe werkt EPTE

EPTE staat voor Echogeleide Percutane Therapeutische Electrolyse en kan de oplossing zijn bij langdurige peesklachten. Er wordt, zoals de naam al zegt, onder echogeleide een naaldje in de aangedane pees gebracht. Via dit naaldje wordt er een elektrische prikkel de pees in gestuurd. Deze prikkel wordt ongeveer anderhalve minuut toegediend en is dusdanig laag, dat je dit nauwelijks voelt. Door de elektrische prikkel vindt er pijndemping plaats in de pees en worden er fysiologische processen gestimuleerd waardoor het peesweefsel kan herstellen.

Wanneer kan EPTE je helpen

EPTE is zeer geschikt voor het behandelen van peesklachten. Denk hierbij aan een achillespees, schouderpees, tenniselleboog, de peesplaat onder de voet of een kniepees. Met behulp van echografie zal de fysiotherapeut eerst vaststellen of jouw peesklacht in aanmerking komt voor behandeling met EPTE. Wanneer dit het geval is dan zullen er ongeveer 4-6 behandelingen nodig zijn. Al vanaf de tweede keer wordt deze behandeling aangevuld met oefentherapie en huiswerkoefeningen. EPTE is dus een onderdeel van de fysiotherapeutische behandeling, er zijn geen extra kosten aan verbonden.

Basis voor succesvolle behandeling

Een goede intake en onderzoek is de basis voor een succesvolle behandeling. Daarom maken we graag een afspraak met je.

Wilt u meer weten?

Zoek, vind en waardeer zorgaanbieders op ZorgkaartNederland.nlJong, R. de is gewaardeerd op ZorgkaartNederland. Bekijk alle waarderingen of plaats een waardering

De volgende therapeuten helpen je met EPTE